donderdag 21 februari 2013

Atypische huisarts en Uomo Universale

Hallo Anke,
 
Ik dank je voor jouw initiatief om atypische huisartsen samen te brengen, Eric Boydens bracht me gisterenavond via een mailtje op de hoogte.
Ik vind het een ode aan de diversiteit. Wat ik persoonlijk in mijn opleiding heb ervaren is de angst om verschillend te zijn, de druk om in de pas te lopen. Dit terwijl we toch allemaal anders zijn: een andere persoonlijkheid, een andere geschiedenis, een eigen unieke kijk.
Het mooie van vrij te mogen zijn om jezelf te zijn, is dat het kan leiden tot 'out of the box' thinking and creating.
We hebben allen een universitair curriculum achter de rug, we hebben bepaalde gaven en interesse-domeinen. Waarom die niet ontwikkelen? Mijn visie is dat het bevrijdend is om je af te vragen: waar wil ik meer tijd aan besteden? en dat ook effectief doen.
Wie weet kunnen de atypische huisartsen wel dienen als inspiratiebron voor anderen, al is het maar om voldoende vertrouwen en vrijheid te kunnen voelen jezelf te ontwikkelen in de richting die je zelf uit wenst te gaan.
Zelf ben ik in erg veel domeinen geïnteresseerd, ik heb een speciale voorliefde voor humane wetenschappen, en ben me hier volop in aan het uitleven, wat erg goed voelt.
Ik zou me graag bij jullie vervoegen op 1 maart want ik ben wel nieuwsgierig. Helaas moet ik vrij snel door, want ik heb een afspraak na 20u, maar het geeft me wel de kans al eens kennis te maken.
 
Met hartelijke groet,
Alain Mahjoub

Geen opmerkingen: